درباره “تربیت کده چشمه زندگی”

درباره “تربیت کده چشمه زندگی” چقدر میدانید؟

“مونزا”، پوسته جذاب و زیبای وردپرسی، بر اساس وردپرس ۵ و بوتسترپ ۴، با استفاده از جذاب‌ترین قابلیت‌های ممکن در وب فارسی راه‌اندازی شده است لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ.

توضیحات مدرسه تحول یافته

هزینه های مدرسه تحول یافته از طریق پرداختی اولیا و خیرین تأمین می شود. شهریه دریافتی به همان میزان مدارس غیرانتفاعی مرسوم خواهد بود اما اهداف، روش ها، قالب ها و حجم برنامه ها کاملاً متفاوت و بهینه است.
بنا در مدرسه تحول یافته این است که یکی از شاخصه های طراحی برنامه های تربیتی مدرسه تناسب هزینه آنها با توانایی پرداختی متوسط جامعه باشد.

۱- تحصیل دروس رسمی آموزش و پرورش به صورت حضوری و غیرحضوری (۵۰ درصد زمانی )
۲- محتواهای الزامی مدرسه تحول یافته ( ۳۰ درصد زمانی )
۳- محتواهای انتخابی مدرسه تحول یافته ( ۲۰ درصد زمانی )

  • عدم نگاه صفر و یک به آموزش و پرورش رسمی
  • استفاده از مزایا و محتواهای مطلوب آموزش و پرورش رسمی
  • امکان بازگشت دانش پژوهان مدرسه تحول یافته به مدارس مرسوم
  • تسلط نسبی دانش پژوهان مدرسه تحول یافته به دروس آموزش و پرورش رسمی
  • لزوم کسب مدرک تحصیلی رسمی دانش پژوهان
  • دادن الگوهای عینی تحول به مدارس مرسوم
  • اعتقاد به اینکه مبانی تربیتی مدل آموزش و پرورش فعلی مبتنی بر نگاه مادی و مکانیکی به انسان است نه تربیت
  • عدم امکان یا کندی اصلاح سراسری مدارس مرسوم
  • اعتقاد به طراحی مدل های جایگزین برای آموزش و پرورش
  • اعتقاد به تنوع مدل های تربیتی به تناسب تنوع شرایط اجتماعی و استعدادی مخاطبین
  • عتقاد به اینکه هر مدل جایگزینی مدل صحیح تربیتی نیست و بلکه برخی مدل های جایگزین ناکارآمدتر از آموزش و پرورش فعلی باشد
  • اعتقاد به لزوم ساختارمندی و طراحی کاملاً هدفمند و مشخص مدل های جایگزین
  • اعتقاد به ساختار کلان نیمه متمرکز در آموزش و پرورش و لزوم طراحی مدل های متنوع تربیتی متناسب شرایط اجتماعی و روحیات فردی مخاطبین
  • لزوم مبتنی بودن مدل تربیتی مدرسه تحول یافته بر مبنای دقیق و مشخص اسلامی نه غربی
  • استفاده از تجربیات جهانی با درک دقیق نسبت مدل های تعریفی آنها با مبانی اسلامی
  • نگاه جامع و سیستمی به دین اسلام
  • جهان بینی نزدیک به حکمت متعالیه در برداشت بزرگانی چون امام خمینی، علامه طباطبائی، شهید مطهری، شهید بهشتی، امام خامنه ای، آیه الله مصباح یزدی و آیه الله جوادی آملی
  • نگاه ویژه به الفاظ وحی قرآن کریم با نگاه آیتی و استفاده از روش برداشت صحیح مبتنی بر جهان بینی جامع فلسفی
  • استفاده از روایات معصومین و کلام بزرگان و اندیشمندان برای دستیابی به فهم صحیح از آیات الهی
  • داشتن نگاه تمدنی و اولویت دادن به تربیت به عنوان هدف تمدن اسلامی و اصلی ترین عامل تحقق آن از جهت وجود موسسین و کارگزاران این تمدن

طراحی مدل جایگزین مقطع دبیرستان با اولویت دادن به مقطع متوسطه اول است.

سند تحول بنیادین یک دستاورد پژوهشی حاصل از کار جمعی بسیاری از اندیشمندان و مبتنی بر جهان بینی اسلامی است.
سند تحول نواقصی از جمله در مراحل تربیت دارد.
سند تحول با وجود نواقص باید برای تحول در آموزش و پرورش فعلی مبنا قرار گیرد اما اصلاح یا تکمیل شود.
باید امکان تعریف مدل های تربیتی مختلف مبتنی بر سند تحول وجود داشته باشد و تعریف یک ساختار، مدل و رهنامه مطلقا متمرکز و یکسان برای همه ی بومیت ها و انسان ها در تضاد با تعریف انسان خود سند تحول است.

  • دانش آموزانی با اهدافی بالاتر از آموزش و پرورش رسمی
  • علت تمایل دانش آموزان به مدرسه تحول یافته مانع دیدن مدارس مرسوم در تحقق اهداف والا و امکان تحقق آن اهداف در بستر مدرسه تحول یافته
  • دانش آموزانی دارای ادب و اخلاق مناسب و خانواده های مذهبی و ولایی و قائل به تحول

با توجه به اینکه سعی شده ریسک ترک مدرسه رسمی در مدل مدرسه تحول کاهش یابد، دانش آموزان هر سال امکان بازگشت بدون مشکل به مدارس مرسوم را دارند.

قرار مدرسه تحول یافته با اولیا سالیانه خواهد بود و تعهدی مبنی بر ادامه فعالیت در سال های بعد چه از جهت کلی مدرسه و چه یک دانش پژوه خاص وجود نخواهد داشت.

اما در وهله اول برنامه مدرسه تحول یافته، ارائه مدل کاملا دقیق کاربردی جایگزین برای مقطع متوسطه اول است و سه سال متوسطه اول را پوشش می دهد.

اما در وهله دوم مدرسه تحول یافته مبتنی بر نگاه مسئله محوری در مقطع متوسطه دوم معتقد است که باید مدارس تخصصی متفاوت در حداقل ۱۰رشته مختلف ارائه شود و دانش آموزان به صورت تخصصی طی مسیر کنند، از این نظر اگر مدرسه تحول یافته در مقطع متوسطه دوم تأسیس شود، صرفاً یک یا چند رشته بخصوص را پوشش خواهد داد و دانش پژوهان دارای علایق متفاوت باید از طریق هنرستان ها یا مدارس موجود دیگر رسالت، توانایی و علایق خود را پیگیری کنند.

نکته در رابطه با توضیحات

اگر هنوز نسبت به مدرسه تحول یافته پرسش و یا ابهامی دارید کافیست که از طریق راه های ارتباطی در صفحه “تماس باما” با ما تماس گرفته و یا به صورت حضوری در زمان های مقرر شده به مدرسه تشریف بیاورید.

عضویت در کانال سروش

برای اطلاع بیشتر از فعالیت ها و چگونگی شرکت در جلسات و یا ثبت نام فرزند خود در تربیت کده چشمه زندگی کافیست بر روی “عضویت در کانال سروش” کلیک کنید و در کانال سروش ما عضو شوید.

آخرین دیدگاه‌ها

    بایگانی

    دسته‌ها

    • هیچ دسته‌ای پیدا نشد